fredag 21. desember 2007

Jeg har på meg to par sokker og tøffler, stilongs, bukse, to t-skjorter, to gensere og en ullgenser. I tillegg til ei lue og et pledd. Det er ikke kaldt nå lenger og jeg leser La Stå. En novellesamling som kom ut i høst. Det er det beste jeg har lest kanskje ever. Det handler om alt sånn det var.

"Jeg hadde ikke noen ro, ikke sant, jeg hadde ikke det.
Det var liksom sånn at noen ganger så bare klikka jeg og blei helt gæren.
Særlig på vei hjem fra skolen, husker jeg.
Og bare banka folk, jeg bare sparka dem rett ned. Mens andre ganger satt jeg helt stille på rommet mitt og bare stirra ut. Jeg husker det, jeg bare stirra.
Og så husker jeg at jeg hadde sånn skrivebordsunderlag med verdenskart på, som jeg hadde fått av Linn. Og hvis jeg så ned så savna jeg henne ennå mer. Derfor så jeg bare rett ut."